ŘÍZENÍ SLUŽEB INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ - ITSM |
Ve své praxi jsem poměrně dlouhou dobu působil v IT oddělení velké nadnárodní společnosti, kde pro chod a řízení tohoto oddělení bylo nutné provoz IT služeb řídit systematicky. Z tohoto důvodu bylo nutné v tomto oddělení zavést tzv. ITSM. Jde vlastně o to, že je potřeba navzájem skloubit lidi a to nejen IT, ale vlastně všechny lidi, které jakoliv příjdou do styku s IT službami. Dále nástroje, které se používají pro chod IT oddělení a vlastní dodávku IT služeb. Tak firemní procesy.
Se zavedením ITSM, tak úzce souvisí metodiky ITIL, která na základě best practice pomáhá udržet kvalitu IT služeb na úrovni, která je s byznysem vyjednána.
ITSM:
- Lidé
- Nástroje
- Procesy
ITIL®:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement